Beeld en Geluid en AkzoNobel zijn een partnerschap voor drie jaar aangegaan in het kader van de vernieuwing van het museum
AkzoNobel bouwt mee aan het nieuwe, kleurrijke en interactieve Mediamuseum van Beeld en Geluid dat zijn deuren in het najaar van 2022 opent. De samenwerking is gestart op 1 februari en is gericht op de vernieuwing van het Hilversumse museum, dat sinds oktober 2020 gesloten is. De samenwerking met AkzoNobel sluit prachtig aan bij de visie van Beeld en Geluid om samen te bouwen aan een mediamuseum, waarin iedereen, jong en oud, de werking van media op een vrolijke en kleurrijke manier kan ervaren.
βWij zijn trots en vereerd dat een fantastisch internationaal concern als AkzoNobel ons nieuwe museum naar een hoger maar vooral kleurrijk plan gaat tillen. Wij bouwen aan een state of the art mediamuseum, waarin niet alleen de laatste technologie wordt toegepast, maar waar nu ook de mooiste kleuren van Sikkens ons museum gaan opfleuren. Belangrijk voor de look, maar vooral ook voor de feel. Wij zien uit naar en verheugen ons zeer op de samenwerking,'' aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid.
βDe buitengevel van glas is al een landmark in Hilversum en nu gaan we de binnenzijde afwerken met duurzame verfsystemen in mooie kleuren. Dit gebouw mag gezien worden zowel van binnen als van buiten,'' aldus Fred van den Heuvel, Manager National Accounts Sikkens Bouwverven bij AkzoNobel.
AkzoNobel levert een bijdrage aan de spectaculaire herinrichting die de relevantie en herkenbaarheid vergroot bij huidige en toekomstige bezoekers. Het museum verandert mee in de razendsnelle ontwikkelingen in de wereld van kranten, radio, televisie en internet. Met de samenwerking onderschrijft AkzoNobel met een Sikkens merkenportfolio van topklasse het belang van deze vernieuwing, waarin professionaliteit en toonaangevende kwaliteit voorop staan. AkzoNobel gelooft in de kracht van verf; door kleur wordt de samenleving leuker en leefbaarder.
Voor meer informatie: https://www.sikkens.nl en https://www.akzonobel.com
We zijn al meer dan 200 jaar pionier in een wereld vol mogelijkheden voor perfecte afwerkingen. De kans is groot dat onze producten altijd dicht in de buurt zijn. We zijn er trots op dat klanten van over de hele wereld vertrouwen op onze eersteklas merken en producten, waaronder Flexa, Sikkens, Dulux, International en Interpon. We zijn actief in meer dan 150 landen en willen wereldwijd leider in onze industrie worden, als meest duurzame verfbedrijf dat al ruim twee eeuwen kleur geeft aan de toekomst.
Perscontacten
-
- Jennemiek Leijssen
- Corporate Communicatiemanager
- jleijssen@beeldengeluid.nl
- +31651577014
Gerelateerde onderwerpen
Gerelateerd nieuws
Beeld en Geluid lanceert webserie (W)Auw van de bouw
In aanloop naar de opening van het nieuwe mediamuseum (najaar 2022), geeft Beeld en Geluid maandelijks een blik achter de schermen via de nieuwe webserie (W)Auw van de bouw. Presentatrice...
2020 bijzonder jaar voor Beeld en Geluid
Beeld en Geluid kijkt terug op een bijzonder 2020 met mooie nieuwe initiatieven en samenwerkingen. Zo bood het instituut nostalgische televisie onder de vlag Heimwee TV, in samenwerking m...
Digitaal archief Beeld en Geluid ontvangt internationaal keurmerk Core Trust Seal
Op donderdag 18 december werd het Core Trust Seal (CTS) toegekend aan het digitale archief van Beeld en Geluid voor de komende drie jaar. Dit internationale keurmerk ontvangen digitale ar...
Momet Abas toegetreden tot de Raad van Toezicht Beeld en Geluid
Momet Abas treedt op 8 december 2020 toe tot de Raad van Toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Tevens wordt hij voorzitter van de Auditcommissie van Bee...