Dyanne Beekman ontwerpt interactieve kleding voor publieksbegeleiders Beeld en Geluid

31 MAART 2015, HILVERSUM
Samenvatting
De publieksbegeleiders van Beeld en Geluid worden vanaf 3 april 2015 in een nieuw jasje gestoken. Fashionondernemer Dyanne Beekman ontwierp een compleet nieuwe look en een bijzondere stof voor de kleding. De custom-made stof is opgebouwd uit honderden minuscule afbeeldingen van beroemde gezichten en scènes uit de Nederlandse televisiegeschiedenis. Met de kleding start Beeld en Geluid in het paasweekend met een compleet nieuw concept: pop-up storytelling. Op gezette tijden vertellen publieksbegeleiders verhalen over de rijke audiovisuele collectie van het instituut aan de museumbezoekers.

Pop-up storytelling

Publieksbegeleiders gebruiken de kleding als startpunt voor het vertellen van verhalen aan de bezoekers over de geschiedenis van de Nederlandse televisie. De foto van Meneer de Uil is bijvoorbeeld het startpunt voor een verhaal over het ontstaan en de ontwikkeling van poppenseries voor kinderen. Een afbeelding van Van Kooten en De Bie vormt een inleiding op satire op de Nederlandse televisie.

Pop-up storytelling maakt het mogelijk dat de bezoekers van het museum op een originele manier meer te weten komen over de immense collectie van Beeld en Geluid. De publieksbegeleiders die in het museum rondlopen, vertellen op een persoonlijke en speelse wijze bijzondere verhalen over de televisie en radiogeschiedenis. Dat doen ze vanaf aanstaand weekend iedere zaterdag en zondag drie keer per dag.

Eigen identiteit

Dyanne Beekman zegt over haar ontwerp voor Beeld en Geluid: “In al mijn ontwerpen heb ik altijd de uitdaging om een corporate uitstraling te genereren waarbij de eigenwaarde van het individu tot uiting kan komen. Belangrijk is dat je met weinig elementen toch je eigen identiteit kan creëren, door middel van een kleine verandering.

Ik ben trots dat ik de publieksbegeleiders van Beeld en Geluid, het instituut dat beschikt over een enorm beeld- en geluidarchief, een passende outfit heb kunnen geven waarmee ze al dat bijzondere audiovisuele materiaal nogmaals onder de aandacht kunnen brengen van de bezoeker. Een van onze USP’s is dat dit geen eenmalig ontwerp is voor Beeld en Geluid maar dat we de komende jaren, in relatie tot de activiteiten in het museum, de kleding up-to-date houden.”


Noot voor de redactie. 

Over de Beekman Group

Beekman Group, gevestigd in Breukelen, bestaat 19 jaar en is ontstaan uit Beekman Styling.

Inmiddels is Beekman Group uitgegroeid tot een onderneming met vijf divisies:

  • DYANNE collecties: DYANNE, DYANNE+ en DYANNE at Livera (Lingerie, Shapewear en Swimwear)
  • Bedrijfskleding: o.a. Restaurants, Musea, Recreatieparken en Sportploegen
  • Styling: Styling voor presentatoren, sporters en politici
  • Events: Een eigen lifestyle en fashion concept genaamd 'Fashion in Focus'
  • Training & Advisering: Voor bedrijven en particulieren

Fashionondernemer Dyanne Beekman en eigenaar van Beekman Group heeft twee boeken geschreven in een samenwerking met A.W. Bruna Uitgevers:

  • N01 “Ik heb een imago”
  • jas tot tas “Je bent je eigen stylist”

Daarnaast is Dyanne ambassadeur van de Hartstichting en is er een samenwerking met ETOS. Afgelopen najaar presenteerde Dyanne het TV programma 'Baanbrekers' samen met Bas van Werven.

Afbeeldingen
Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten