TENTOONSTELLING LEVEN MET ORANJE GEOPEND

Albert Verlinde, Astrid Kersseboom, Jeroen Snel en Hans Goedkoop brengen eerste bezoek

20 JUNI 2013, HILVERSUM
Samenvatting
Hans Goedkoop, Astrid Kersseboom, Jeroen Snel en Albert Verlinde openden vandaag de nieuwe koninklijke tentoonstelling Leven met Oranje bij Beeld en Geluid. In hun rol als ambassadeur van de tentoonstelling brachten zij als eersten een bezoek aan de presentatie. De tentoonstelling is tot en met 2 maart 2014 te zien bij Beeld en Geluid in Hilversum.


Leven met Oranje is een tentoonstelling vol archiefmateriaal van en over het Koninklijk Huis. Het koningshuis bestaat eind 2013 tweehonderd jaar en daarvan is ruim een eeuw vastgelegd in bewegend beeld. In de tentoonstelling kunnen bezoekers genieten van bekende en minder bekende beelden van de Oranjes.

Leven met Oranje, een koninklijke tentoonstelling is te zien tot en met 2 maart 2014. Beeld en Geluid is geopend van dinsdag tot en met zondag van 10.00 tot 17.30 uur. Meer informatie over de experience van Beeld en Geluid en de tentoonstelling is te vinden op www.beeldengeluid.nl

Citaten
"Ik ben ongelofelijk trots en blij om hier te staan als ambassadeur van deze tentoonstelling met alle mooie beelden van Oranje, van u en mij." Albert Verlinde, ambassadeur van de tentoonstelling Leven met Oranje
"Al het materiaal van het Koninklijk Huis uit onze archieven vráágt om deze mooie presentatie." Jan Müller, algemeen directeur Beeld en Geluid
Afbeeldingen
Documenten
Contactpersonen
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten