Harm Edens maakt serie Media in Crisistijd voor Beeld en Geluid

351354 thumbnail%2016 9%20afl1 8b3bfc original 1586178512

Shows zonder publiek, nieuwe opnamemethoden, andere uitzendschema’s: het medialandschap is de afgelopen weken behoorlijk veranderd. Daarom is Beeld en Geluid gestart met de nieuwe serie Media in Crisistijd. In deze serie gaat presentator Harm Edens iedere vrijdag met diverse deskundigen op zoek naar veranderingen in de media ten tijde van corona. 

In de eerste aflevering spreekt Harm Edens met Arjen Lubach, Paul de Leeuw en conservator Bas Agterberg over de invloed van de corona-maatregelen op het maken en beleven van televisie. Veranderingen in het medialandschap die in komende afleveringen worden belicht zijn onder andere Media voor kinderen in crisistijd en Iedereen is videomaker.

Volg Media in Crisistijd via het YouTube kanaal van Beeld en Geluid. 

Beeld en Geluid bij je thuis

De serie is onderdeel van Beeld en Geluid bij je thuis waar Beeld en Geluid haar schatkamers tot in de huiskamer brengt. In tijden waarin we massaal aan huis gekluisterd zijn, blijken media belangrijker dan ooit. Onder de noemer Beeld en Geluid bij je thuis worden verhalen over deze media verteld en ontdekken bezoekers de rijke collectie.

 

351355 bengthuis 31bbfd original 1586178563
Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten