Maar liefst 50.000 bezoekers voor mediafestival Dutch Media Week

334762 dutch%20media%20week%20paul%20ridderhof2 39ef72 original 1571044161

Hilversum, 13 oktober 2019 - Mediafestival Dutch Media Week heeft van 4 tot en met 13 oktober 2019 een recordaantal van maar liefst 50.000 bezoekers naar Hilversum getrokken. Dit is een groei van 25%. Vorig jaar bezochten 40.000 mensen het mediafestival. De ambitie is om de komende jaren nog meer verbinding te maken met organisaties en ondernemers uit diverse sectoren en uit te groeien tot tenminste 100.000 bezoekers.

Highlights

Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar bijzondere en actuele verhalen van en over media worden verteld. Voor jong tot oud en gebruiker tot mediamaker met dit jaar extra aandacht voor onderwijs en talentontwikkeling met onder andere De Grootste AI-les van Nederland, BMY College Talk met John de Mol en Future Proof Radio. 

Het publiek genoot in grote getale van de exclusief geopende studio’s van vele omroepen en mediapartijen tijdens Open Studio Dagen en het openingsweekend op de Kerkbrink waar Hilversumse culturele instellingen hun link met media toonden. 

De mediaprofessionals stroomden deze week massaal naar het Media Park voor de MOJO Conference waarbij wereldberoemde nieuwsmakers lieten zien hoe je met je mobiele telefoon serieuze journalistiek bedrijft. Ook de uitreiking van de Online Radio Awards en Het Grote 100 Jaar Radio Festijn werden goed bezocht. 

Komende editie

‘Dit jaar hebben we in een relatief korte periode een groot en aansprekend weekprogramma neergezet. Door het enthousiasme en de professionaliteit van de vele partners en lokale instellingen is dat gelukt. We hebben laten zien dat Hilversum echt dé mediastad van Nederland is. Voor Dutch Media Week 2020 beloven we iedere medialiefhebber een minstens net zo’n mooi programma te bieden als dit jaar’, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, organisator Dutch Media Week.

 

Over Dutch Media Week 

Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen door en leren met media.

Beeld en Geluid organiseert Dutch Media Week, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. Met dank aan Stadsfonds Hilversum, Provincie Noord-Holland en Omroep MAX. 

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten