Mediafestival Dutch Media Week officieel geopend in Studio 21

333737 2019 10 03mrf%20%281257%29 aa85fc large 1570189776

Hilversum, 4 oktober 2019 - Met een spectaculair avondprogramma is het grootste mediafestival van Nederland, Dutch Media Week, officieel geopend in Studio 21. Bijzondere (internationale) gasten uit de mediawereld, waaronder Linda de Mol en Jim Acosta, trakteerden de aanwezigen onder leiding van Twan Huys op hun ervaringen met en visie op media. Van 4 tot en met 13 oktober genieten bezoekers van Dutch Media Week door heel Hilversum van diverse activiteiten met media als stralend middelpunt. 

 

Start Dutch Media Week

‘We zijn ontzettend blij om deze prachtige week boordevol media te mogen aftrappen in het gezelschap van zoveel mensen die iets in de (ontwikkeling van) media betekenen of hebben betekend. Het belooft een week vol plezier en inspiratie te worden, voor jong tot oud, voor mediamaker tot student en voor publiek tot politiek’, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week. Vorig jaar trok Dutch Media Week 40.000 bezoekers. Het doel is om het festival de komende jaren uit te laten groeien naar 100.000 bezoekers. 

Feestelijke media-avond

Naast een interview met Linda de Mol door Twan Huys over haar toekomstplannen en carrière, sprak Twan via een live verbinding met Witte Huis correspondent voor CNN Jim Acosta over tijden van fake news en zijn visie op (vrijheid van) journalistiek. 'It's a dangerous time to tell the truth and it should not be this way,' aldus Acosta. Columniste en wetenschapper Madeleijn van den Nieuwenhuizen van het media-kritische Instagramaccount Zeikschrift hield een rede over inclusiviteit in de media. Het programma werd feestelijk afgesloten met de overhandiging van de Beeld en Geluid Oeuvre Award aan Linda de Mol. Winnaars van deze award worden vereeuwigd met hun portret in de Wall of Fame van Beeld en Geluid. 

333769 studio21mediaweek 0288samuelvanleeuwen 22380d original 1570195578

Beeld en Geluid organiseert Dutch Media Week, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing. Met dank aan Stadsfonds Hilversum en Provincie Noord-Holland.

 

Over Dutch Media Week 

Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen door en leren met media.

Foto Dutch Media Week in Studio 21: Studio Gemini

Foto Eppo van Nispen tot Sevenaer, Linda de Mol & Twan Huys: Samuel van Leeuwen

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten