Open Studio Dagen wederom groots en succesvol

Hilversum, 2 september 2018

Het afgelopen weekend vonden de Open Studio Dagen plaats in Hilversum. Een evenement waarbij de Nederlandse mediabedrijven op het Media Park en in de stad haar deuren openden, en mensen een kijkje konden nemen in de wereld waar radio en televisie worden gemaakt. De elfde editie van het weekend trok ruim 35.000 bezoekers. Het prachtige weer en een grote diversiteit aan activiteiten zorgde voor een geweldige sfeer.

288767 open%20studio%20dagen.%20foto%20paul%20ridderhof 1828f4 original 1535898308

Initiatiefnemer en organisator van de Open Studio Dagen, Herman Dummer, is zeer tevreden over deze editie. "Het is geweldig om te zien dat het succes van de Open Studio Dagen nog steeds zoveel mensen naar Mediastad Hilversum trekt. In combinatie met Dutch Media Week, die de komende week nog plaatsvindt, zijn er genoeg mogelijkheden om de Open Studio Dagen de komende jaren verder uit te bouwen.’’

Bezoekers van de Open Studio Dagen konden een bezoek brengen aan diverse omroepen. Er werd live radio en televisie gemaakt en in de TV Toren was geopend om te kunnen genieten van het prachtige uitzicht.

Eén van de bezoekers was de Hilversumse mediawethouder Wimar Jaeger: 'Fantastisch dat zoveel mensen dit weekend weer hebben ervaren wat we allemaal op het gebied van media in Hilversum hebben. Een geweldige start van Dutch Media Week!''.

De Open Studio Dagen vormden het eerste evenement van Dutch Media Week, mediafestival dat nog tot en met 10 september duurt. Grote evenementen die nog volgen zijn de Mobile Movie Days (van 4 t/m 7 september), over de kracht van mobiele film, en het Familiefestival bij Beeld en Geluid op 8 en 9 september. Op donderdag 6 september trekt Dutch Media Week jonge makers met de Media Summer Night. Op deze avond krijgen mediamakers de ruimte om te experimenteren en te spelen met de content van Beeld en Geluid, terwijl Red Light Radio de platen draait.

Dutch Media Week wordt georganiseerd door Dutch Media Foundation en Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Hilversum Marketing.

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het instituut voor mediacultuur; een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor zowel particulieren als professionals. Het instituut duidt actuele ontwikkelingen rondom mens, media en maatschappij vanuit mediahistorisch perspectief. Dat doet het vanuit zijn collectie, als mediamuseum, als kennisinstituut en als onderwijspartner. Beeld en Geluid laat zien hoe media zich hebben ontwikkeld in de (recente) geschiedenis, volgt actuele ontwikkelingen en reageert op nieuwe mediafenomenen. Zo levert het instituut een relevante bijdrage aan een open mediacultuur die hoort bij een vrije samenleving.



berichten