Jonge Syrische statushouders tonen levensverhaal in smartphone films

Mobile Movie Days, Dutch Media Week

Tijdens de Mobile Movie Days van Dutch Media Week gaan films van drie jonge Syrische statushouders in première die zij met hun eigen smartphone hebben gemaakt. De films dragen de titel My Story, en verbeelden de levensverhalen van de Syrische vluchtelingen vertelt vanuit hun eigen en verrassend perspectief. Aya Bini, een van de maaksters: ‘Mijn film The Last Witness gaat over een probleem dat in alle landen en culturen speelt. Ieder mens is gelijk als het om de keuze goed of fout gaat.’ De films gaan op 3 september in première bij Beeld en Geluid. De première is ook live te volgen via Facebook.

288570 mobile%20movie%20days 7b5a3c large 1535531706

Talentontwikkeling

Het project My Story is bedoeld om jong talent zich verder te laten ontwikkelen en te introduceren bij bedrijven en omroepen op het Media Park. Voorafgaand aan de opnames volgden de deelnemers een intensief workshoptraject. Ook bij de realisatie en afwerking van hun producties werden zij geassisteerd door professionals uit de mediawereld. De deelnemers leerden over storytelling, storyboards, camera, geluid en editing.

288575 my%20story%203 ec7ace original 1535532434

Live première op Facebook

De films gaan in première tijdens de aftrap van de Mobile Movie Days in Beeld en Geluid, als onderdeel van Dutch Media Week. De première vindt eerst plaats voor pers en genodigden op maandag 3 september om 16:00 uur. Vervolgens is de publiekspremière met Q&A om 20.00 uur live te volgen op de Facebook-pagina van Beeld en Geluid. Geïnteresseerden kunnen live meekijken en vragen stellen via www.facebook.com/beeldengeluid. Daarna zijn de films ook bij Beeld en Geluid te zien in de gratis Mobile Movie Days expo, waar de beste films uit de hele wereld gemaakt met smartphones vertoond worden.

Ook volgend jaar is My Story weer een vast onderdeel van Mobile Movie Days. Meer weten over het programma van Dutch Media Week of Mobile Movie Days? Kijk op www.dutchmediaweek.nl of www.mobilemoviedays.nl.

Wilt u bij de première op maandag 3 september (om 16.00) zijn? Stuur een mail naar communicatie@beeldengeluid.nl.

Dutch Media Week wordt georganiseerd door Dutch Media Foundation en Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met Hilversum Marketing.

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het instituut voor mediacultuur; een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor zowel particulieren als professionals. Het instituut duidt actuele ontwikkelingen rondom mens, media en maatschappij vanuit mediahistorisch perspectief. Dat doet het vanuit zijn collectie, als mediamuseum, als kennisinstituut en als onderwijspartner. Beeld en Geluid laat zien hoe media zich hebben ontwikkeld in de (recente) geschiedenis, volgt actuele ontwikkelingen en reageert op nieuwe mediafenomenen. Zo levert het instituut een relevante bijdrage aan een open mediacultuur die hoort bij een vrije samenleving.



berichten