Beeld en Geluid verlengt ‘Nieuws of Nonsens’ tot en met 29 juli

De tentoonstelling Nieuws of Nonsens: #demediamindfuck van Beeld en Geluid in Hilversum, is verlengd tot en met 29 juli 2018. Naast Nieuws of Nonsens en de vaste tentoonstelling, de experience, is er van 17 juli tot en met 19 augustus een expositie ter nagedachtenis aan de 298 slachtoffers van MH17.

263098 jlousberg  d4 9795 print 800154 large 1509528012

Nieuws of Nonsens: #demediamindfuck

Nog t/m 29 juli te zien | meer info

Nieuws of Nonsens zet bezoekers aan het denken over wat nieuws is en hoe het hun beeld van de wereld vormt. Thema’s als de betrouwbaarheid van de journalistiek, nepnieuws, filterbubbels, geld verdienen met nieuws en nieuwsmanipulatie komen dan ook volop aan bod.

Room of Hope

Te zien van 17 juli t/m 19 augustus | meer info

Room of Hope is een tijdelijke tentoonstelling ter nagedachtenis van de slachtoffers van MH17. De expositie toont kunstwerken, objecten en mozaïeken van verschillende kunstenaars, samengesteld met 298.000 gevouwen kraanvogels. Speciaal voor het atrium van Beeld en Geluid zijn nieuwe werken gemaakt, waaronder een herinneringsbank met geborduurde kraanvogels en een 15 minuten durende piano-compositie, die tijdens de expositie te beluisteren is.

Zowel Nieuws of Nonsens als Room of Hope zijn inbegrepen bij een bezoek aan de Beeld en Geluid experience.

Meer weten? Kijk op www.beeldengeluid.nl/agenda.

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten