Beeld en Geluid trekt nieuw recordaantal bezoekers met succesvol Top 2000 Café

Afgelopen week kwamen er maar liefst 31.000 bezoekers naar Beeld en Geluid in Hilversum om de NPO Radio 2 Top 2000 live mee te maken. Het record van 28.962 bezoekers van het Top 2000 Café, dat vorig jaar behaald is, is hiermee verbroken.

146350 101220top2000 242 982bf5 large 1414075070

In totaal trok Beeld en Geluid, het instituut voor mediacultuur, in 2017 zo'n 225.000 bezoekers. Dit aantal is onder meer gehaald dankzij twee succesvolle tentoonstellingen: Let’s YouTube en Nieuws of Nonsens: #demediamindfuck. De laatste tentoonstelling startte in november en belicht de rol van nieuwsmedia in verwarrende tijden van fake news en filterbubbels. Tot en met juni was de tentoonstelling Let’s YouTube te zien, waarin bezoekers de impact van YouTube konden ontdekken en zelf in de schoenen van succesvolle YouTubers konden stappen. Ook startte Beeld en Geluid in 2017 met een uitgebreidere culturele programmering met lezingen, colleges, viewings en talkshows die de mediacultuur van allerlei verschillende kanten belichtten. In 2018 gaat Beeld en Geluid hiermee door, zo komt op zondag 21 januari De Speld langs voor een lezing.

Kijk voor de hele agenda van Beeld en Geluid op www.beeldengeluid.nl/agenda.

Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten