Beeld en Geluid wint FIAT/IFTA Award voor Radio Garden

Tijdens de FIAT/IFTA World Conference won Beeld en Geluid afgelopen week de FIAT/IFTA Archive Achievement Award in de categorie Most Innovative Use of Archive. Johan Oomen nam deze prijs in Mexico, waar de prijsuitreiking dit jaar plaatsvond, namens Beeld en Geluid in ontvangst voor het project radio.garden.

262401 radiogarden 25e0c8 large 1508921386

Radio.garden

Radio.garden is opgezet door Studio Puckey & Moniker in samenwerking met Beeld en Geluid. Sinds december 2016 ontdekken miljoenen luisteraars al browsend over de globe radiozenders via radio.garden. Al navigerend kunnen gebruikers van de online applicatie zo’n 15.000 stations live beluisteren. Veruit de meeste luisteraars zitten in India, op gepaste afstand gevolgd door Brazilië en de Verenigde Staten. Eerder dit jaar won de applicatie al een Webby Award.

Over de FIAT/IFTA World Conference

FIAT/IFTA is de internationale federatie van omroeparchieven en vertegenwoordigt meer dan 250 audiovisuele organisaties wereldwijd. De federatie promoot internationale samenwerking en kennisuitwisseling op het gebied van duurzame archivering, digitalisering en de online beschikbaarstelling van omroepmateriaal. Op de FIAT/IFTA World Conference worden  jaarlijks de FIAT/IFTA Archive Achievement Awards uitgereikt aan de meest bijzondere initiatieven die de waarde en het gebruik van audiovisuele archieven promoten. 

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten