StukTV cureert tentoonstelling Beeld en Geluid in themamaand entertainment

Populair YouTube-trio geeft masterclass en leidt bezoekers virtueel rond in Let’s YouTube

Giel, Stefan en Thomas van het populaire YouTube-kanaal StukTV leiden bezoekers van de tentoonstelling Let’s YouTube vanaf zaterdag 6 mei virtueel rond. Dan start het thema Entertainment in deze tijdelijke expo van Beeld en Geluid in Hilversum. Extra activiteiten in het museum tijdens de themamaand zijn een masterclass van StukTV op Hemelvaartsdag en een fandag van het jongerenplatform Concentrate.

246240 campagnebeeld entertainment 7292x4637 logo da19b7 large 1493976440

In Let’s YouTube ontdekken bezoekers de impact van YouTube op hun leven en leren ze hoe ze zelf aan de slag kunnen gaan met het maken van YouTube video’s. Maandelijks wisselt het thema, en met alle kattenfilmpjes, hilarische pranks, enerverende shows en gewaagde stunts op YouTube kan Entertainment niet ontbreken.

In deze themamaand zijn Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt van het zeer populaire StukTV (1,4 miljoen abonnees) curator van Let’s YouTube. Zij tonen de video’s die hen het meest inspireren, heten bezoekers virtueel welkom en geven hen tips bij het maken van een video in de YouTube Rooms.

donderdag 25 mei

Ook geven de mannen van StukTV op donderdag 25 mei, Hemelvaartsdag, een masterclass waarin ze vertellen hoe zij hun video’s maken en hoe hun kanaal zo groot is geworden. In een Q&A krijgen fans antwoord op al hun vragen.

vrijdag 26 mei

Op vrijdag 26 mei kunnen de liefhebbers van online jongerenplatform Concentrate hun hart ophalen: dan is de fandag. In een meet & greet ontmoeten ze Concentrate hosts Kaj van der Ree, Kaj Gorgels, Bobbie Bodt, Thomas Cox, Holly Mae Brood, Stefan Jurriens en Nesim Najih, maar ook  Bibi Breijman, Lizzy van der Ligt en Sophie Milzink zijn erbij. 

Een live editie van Zie Ze Liegen vormt een wel heel spannende kennismaking met de nieuwste Concentrate-hosts Stefan (StukTV), Nesim (Supergaande) en Holly Mae (Nieuwe Tijden). Volgens het format van deze populaire serie gaan zij aan de leugendetector terwijl zij persoonlijke vragen moeten beantwoorden van het publiek.

Als afsluiter is de lancering van een nieuw extra kanaal van Concentrate. Bezoekers krijgen het eerste format exclusief te zien, waar Bibi, Lizzy en Sophie een rol in spelen. 

De Concentrate Fandag wordt mogelijk gemaakt door RTL MCN.

246236 persfoto rgb v2.1 83a8db large 1493975294

elke zaterdag en zondag van 12.00 tot 16.00 uur

Elke zaterdag en zondag helpen speciaal getrainde Bootcamp Trainers bij het maken van eigen YouTube-creaties. Leuk voor iedereen die nog nooit een YouTube-video heeft gemaakt en voor YouTubers die tips en tricks kunnen gebruiken om verder te komen.

Tickets voor de events zijn verkrijgbaar via beeldengeluid.nl/letsyoutube. Reguliere tickets voor Let’s YouTube en de Beeld en Geluid experience zijn verkrijgbaar aan de kassa van Beeld en Geluid.

Partners

Let’s YouTube wordt gerealiseerd dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij en de steun van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Samsung draagt als partner van Beeld en Geluid bij aan de totstandkoming van Let’s YouTube.

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is het media-archief van Nederland en de grootste van zijn soort in Europa. Het Instituut speelt een toonaangevende rol op het gebied van beheer en toegankelijk maken van het Nederlandse media-erfgoed. Het gebouw op het Media Park in Hilversum herbergt een dagelijks groeiende collectie van radio, televisie, film, foto’s, muziek, documentaires, nieuwe media, games en internetcultuur. Deze collecties geven een uniek beeld van de geschiedenis van Nederland van de afgelopen honderd jaar en van de ontwikkeling van de audiovisuele media in het bijzonder. Beeld en Geluid is toegewijd om de unieke collectie en de kennis daarover breed toegankelijk te maken voor uiteenlopende doelgroepen, waaronder mediaprofessionals, de creatieve sector, het onderwijs en het algemeen publiek. Door middel van onderzoek en innovatie heeft het instituut zich ontwikkeld tot een brede culturele instelling die met de opgebouwde kennis en infrastructuur een centrale functie inneemt binnen de archief- en mediasector in binnen- en buitenland. Beeld en Geluid ontvangt een structurele Rijksbijdrage op grond van de Mediawet.


The Netherlands Institute for Sound and Vision is an important player when it comes to management and accessibility of Dutch audiovisual heritage. The special building on the Media Park in Hilversum stores a daily growing collection of over 1.000.000 hours of radio, television, film, pictures and music. Sound and Vision is committed to make this unique collection and the knowledge about it widely accessible for diverse audiences, including media professionals, the creative sector, education and the general audience. Through research and innovation, the institute has developed into a broad cultural institution that, with its accumulated knowledge and infrastructure, occupies a central position within the archive and media branch.

berichten