BankGiro Loterij schenkt Beeld en Geluid meer dan 400.000 euro voor nieuwe presentaties

Een mooi moment voor Beeld en Geluid: het museum ontving donderdagavond 16 februari op het Goed Geld Gala maar liefst 414.288 euro van de BankGiro Loterij. Beeld en Geluid gebruikt de bijdrage om nieuwe, actuele presentaties en aansprekende programmering te ontwikkelen.

237094 beeld en geluid 4b51ac large 1487601294

“Dankzij de fantastische bijdrage van de deelnemers van de BankGiro Loterij kunnen wij de uitdaging aan blijven gaan: onze bezoekers verrassen met verhalen en presentaties over media in een snel veranderend medialandschap!"  

Jan Müller, algemeen directeur van Beeld en Geluid

Van het ontvangen bedrag krijgt Beeld en Geluid 114.288 euro via deelnemers die ‘geoormerkt’ meespelen. Zij hebben aangegeven dat zij willen dat de helft van de opbrengst van hun loten naar Beeld en Geluid gaat.

Cultuur toegankelijk maken voor publiek

In totaal werd 66,9 miljoen euro verdeeld op het Goed Geld Gala, dankzij de bijna 600.000 Nederlanders die meespelen met de BankGiro Loterij. Dit miljoenenbedrag komt ten goede aan 66 culturele organisaties. De meeste hiervan, waaronder Beeld en Geluid, ontvangen jaarlijks steun van de BankGiro Loterij. Een overzicht van alle schenkingen is te vinden op de website van de BankGiro Loterij.

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten