232872 31542724900 aaae6cd43b o b11980 large 1483093475

Recordaantal bezoekers Beeld en Geluid tijdens NPO Radio 2 Top 2000

Aan het einde van deze middag sneuvelt het bezoekersrecord uit 2013 (25.356 bezoekers). De NPO Radio 2 Top 2000 week in Beeld en Geluid stevent af op maar liefst 30.000 bezoekers. Gisteren werd er opnieuw een dagrecord verbroken. 5745 mensen reisden af naar Hilversum om dit bijzondere evenement bij te kunnen wonen.

 

Tijdens deze editie van de NPO Radio 2 Top 2000 bezochten ook veel meer bezoekers dan andere jaren de experience en de tentoonstelling Let’s YouTube, die tegen een gereduceerde prijs toegankelijk was. Om de wachttijden voor het café te verzachten, konden bezoekers gratis naar een van de vele workshops of presentaties tijdens het Muziekfestival. Zo kon de bezoeker zijn muziekkennis testen bij de NPO Radio 2-dj’s in de Top 2000 Quiz met Gijs Staverman (KRO-NCRV), het introspel van Gerard Ekdom (BNN-VARA) of Bart's Pianoquiz met Bart Arens (AVROTROS). Kinderen konden zelf instrumenten maken in de Kids Playground of aan de slag als dj, technicus of redacteur in de Kids Radioworkshop.

 

Tot en met zaterdag 31 december zijn het Top 2000 Café en het Muziekfestival nog te bezoeken.

232873 31544543990 66d4a9779b o 644579 large 1483093697
Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten