Giel Beelen gastcurator Let’s YouTube tentoonstelling in Beeld en Geluid

Giels Talentenjacht-concert en Kinderen voor Kinderen-dansworkshops in december

230513 letsyoutube music giel 3c3658 large 1479828235

Vanaf 3 december is het thema van de tentoonstelling Let’s YouTube bij Beeld en Geluid Music. 3FM dj en vlogger Giel Beelen is gastcurator van deze maand. Hij heet bezoekers virtueel welkom, zijn favoriete YouTube content krijgt een prominente plek in de tentoonstelling en hij geeft bezoekers tips bij het maken van je eigen YouTube-video. De Music-maand start op zaterdag 3 december bij Beeld en Geluid met een intiem concert van het Elftal van Giels Talentenjacht.  Ook zijn er op 11 december Kinderen voor Kinderen-dansworkshops en is er op 21 december een YouTube Creator Academy.

In samenwerking met YouTube en de YouTubers van dit moment presenteert Beeld en Geluid Let’s YouTube, een interactieve tentoonstelling waarin bezoekers de impact van YouTube op hun leven ontdekken. Elke maand wisselt het thema. Na Your Life met de Latooys als boegbeelden in oktober, Gaming met GameMeneer in november, staat december in het teken van Music met Giel als ambassadeur. Er staan diverse events op het programma. Tickets zijn verkrijgbaar via beeldengeluid.nl/letsyoutube en geven toegang tot de Beeld en Geluid experience, Let’s YouTube en het gekozen event.

Giels Talentenjacht in concert

3 december

Woon een intiem concert bij van Giels talenten! Het elftal kwam als beste uit de bus uit meer dan 1100 inzendingen in de eerste online talentenjacht, op YouTube. Uiteraard is Giel er zelf ook: hij host het concert.

Dans mee met Kinderen voor Kinderen

11 december

Dans samen met Kinderen voor Kinderen de bekende dansjes tijdens een workshop bij Beeld en Geluid.

In deze dansworkshop leren kinderen een dansje van één van de bekende liedjes van Kinderen voor Kinderen. Onder begeleiding van de kinderen van Kinderen voor Kinderen en choreografen leren de kinderen de passen van onder andere: Voor altijd jong!, Hupsakee! of de spiksplinternieuwe Zapp Kerstclip (vanaf 10 december op het YouTube-kanaal en tv).

YouTube Creator Academy | hosted by YouTube

21 december

Wat maakt een Music video op YouTube tot een succes? En hoe zorg je ervoor dat jouw video’s worden gezien en gedeeld? In deze masterclass met Marijn Poeschmann van YouTube en YouTuber Erik (House of Halo) krijg je inspiratie en tips & tricks hoe je jouw eigen video’s kunt verbeteren.

Partners

Let’s YouTube wordt gerealiseerd dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij en de steun van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Samsung draagt als partner van Beeld en Geluid bij aan de totstandkoming van Let’s YouTube.

Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is het media-archief van Nederland en de grootste van zijn soort in Europa. Het Instituut speelt een toonaangevende rol op het gebied van beheer en toegankelijk maken van het Nederlandse media-erfgoed. Het gebouw op het Media Park in Hilversum herbergt een dagelijks groeiende collectie van radio, televisie, film, foto’s, muziek, documentaires, nieuwe media, games en internetcultuur. Deze collecties geven een uniek beeld van de geschiedenis van Nederland van de afgelopen honderd jaar en van de ontwikkeling van de audiovisuele media in het bijzonder. Beeld en Geluid is toegewijd om de unieke collectie en de kennis daarover breed toegankelijk te maken voor uiteenlopende doelgroepen, waaronder mediaprofessionals, de creatieve sector, het onderwijs en het algemeen publiek. Door middel van onderzoek en innovatie heeft het instituut zich ontwikkeld tot een brede culturele instelling die met de opgebouwde kennis en infrastructuur een centrale functie inneemt binnen de archief- en mediasector in binnen- en buitenland. Beeld en Geluid ontvangt een structurele Rijksbijdrage op grond van de Mediawet.


The Netherlands Institute for Sound and Vision is an important player when it comes to management and accessibility of Dutch audiovisual heritage. The special building on the Media Park in Hilversum stores a daily growing collection of over 1.000.000 hours of radio, television, film, pictures and music. Sound and Vision is committed to make this unique collection and the knowledge about it widely accessible for diverse audiences, including media professionals, the creative sector, education and the general audience. Through research and innovation, the institute has developed into a broad cultural institution that, with its accumulated knowledge and infrastructure, occupies a central position within the archive and media branch.