Ineke Middag nieuwe unitmanager Museum Beeld en Geluid

Foto: Mascha Joustra

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid heeft Ineke Middag (1957) in dienst genomen als unitmanager Museum. Zij gaat tevens deel uitmaken van het Management Team. Ineke Middag heeft veel ervaring in zowel de museale (Van Gogh Museum, Singer Laren, de Nederlandse Museumvereniging en recentelijk Het Hof van Nederland) als de archief- (erfgoedcentrum DiEP) en omroepsector (AVRO).

Om de bezoeker vanaf 2018 te kunnen ontvangen in een museum dat aansluit bij de laatste innovatieve ontwikkelingen, waarbij online en fysiek naadloos in elkaar overlopen, is Beeld en Geluid onlangs met een veranderprogramma gestart. Ineke Middag is vanuit haar functie verantwoordelijk voor dit verandertraject.

“Met meer dan 25 jaar relevante management- en bestuurservaring is Ineke de aangewezen persoon om het museum van Beeld en Geluid naar een volgend niveau te brengen. Met haar ervaring en persoonlijkheid zal ze een welkome aanwinst zijn voor ons instituut in het algemeen en de unit Museum in het bijzonder.„ Algemeen directeur Jan Müller

Het Management Team van Beeld en Geluid bestaat verder uit Tom De Smet, unitmanager Archief en Daniël Mogendorff, unitmanager Bedrijfsvoering. Ineke Middag begint met haar werkzaamheden op 21 september a.s. Ze neemt de functie over van Laura Koppenberg die eind juni jl. is weggegaan bij Beeld en Geluid.

Contactpersoon
Download PDF
Download PDF
Over Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Beeld en Geluid is het toonaangevende instituut voor media. Een inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek voor professionals en particulieren; online, in ons museum en soms op locatie. We zijn een van de grootste archieven ter wereld en we bewaren diverse soorten media, zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Beeld en Geluid is één van de autoriteiten die objectief het Nederlandse medialandschap in kaart brengt en actuele ontwikkelingen belicht vanuit media-historisch perspectief. Zo laten we zien welke impact media hebben op ieders leven. Dat doen we met een groot aantal partners, zoals creatieve mediamakers, knappe deskundigen, betrokken bedrijven en relevante influencers. Op die manier dragen we samen bij aan een mediawijzere wereld.



berichten